All good things come to an end - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Chellie Sielias - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Chellie Sielias - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Door: Chellie Sielias

Blijf op de hoogte en volg Chellie

15 Mei 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

De laatste maand in Castellón is bijna aangebroken. Ik krijg steeds minder zin om afscheid te nemen en naar huis te gaan. Dit zal natuurlijk te maken hebben met het weer, maar ik heb het idee dat ik nog lang niet alles van Castellón gezien heb. Na 5 maanden leer ik nog steeds leuke, nieuwe mensen kennen en ontdek ik plekken waarvan ik hoopte dat ik ze eerder had ontdekt. De tijd is veel te snel gegaan, begin juni zijn de tentamens al en 18 juni vertrek ik alweer naar Nederland. Nog maar een maand om naar het strand te gaan, heerlijk goedkoop uiteten te gaan, mojitos te drinken in de cocktailbar voor €2,50 en om te genieten van het heerlijke weer, de leuke barretjes en de leuke mensen die ik hier heb mogen ontmoeten. En tussendoor ook nog een paar tentamens leren... Terugkomen doe ik zeker, de vraag is eerder: hoe snel? Het leven in Spanje bevalt me zeer goed, de eerste maand was ik minder enthousiast, maar nu ben ik helemaal om. De relaxte levensstijl, de Spaanse keuken, het strand, Parque Ribalta en natuurlijk het weer zijn de dingen die ik zeker zal missen.

Inmiddels heb ik ook al wat tripjes achter de rug, waaronder een naar Porto en een naar Alicante, Malága, Gibralar en Sevilla. Het hoogtepunt van deze hoogtepunten was toch echt Gibraltar met haar ooh zo schattige aapjes, die als je dichterbij komt soms toch iets minder schattig zijn. Het mooiste strand dat ik heb bezocht was ook in Gibraltar: Sandy beach. Het zag eruit als een exclusief privé strand, met rosékleurig zand dat afkomstig was uit de Sahara. Hier heb ik ook mijn eerste duik in de zee genomen en vervolgens ben ik aardig verknetterd in de zon. Al met al was het een trip met weinig slaap (4 nachten weg, waarvan 2 geslapen), veel zon en veel strand.

Afgelopen week is Annerike bij me op bezoek geweest, van zondag tot en met donderdag heeft ze in ons hostel geslapen ;-)
We hebben een gezellige tijd gehad met heerlijk weer, met als hoogtepunt 37°C op donderdag. Dat was toch minstens 20°C meer dan in Nederland. Annerike was mijn laatste gast hier in Castellón, die gastenkamer was toch wel heel erg handig. We hebben aardig wat klanten gehad.
De laatste maand zal 'gastvrij' zijn, maar mét alle leuke mensen die ik hier heb leren kennen!
Tussen de trips door hebben we ook nog een multiculturele Kingsday gevierd, niet zo spectaculair als in Nederland, maar het was zeker een geslaagd feestje.
Verder heb ik net te horen gekregen dat ik de Spaans cursus niveau B2 ook heb gehaald, ik weet zeker dat de docent me enorm gematst heeft, maar de studiepunten zijn weer binnen!

Ik ga nu nog even optimaal genieten van al het fijne wat Castellón te bieden heeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chellie

Ik heb dit profiel aangemaakt, omdat ik samen met Sanne voor 6 maanden naar Castellon de la Plana ga om te studeren. Ik zit nu in het 3e jaar van de opleiding Communicatie van de HAN in Arnhem.

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 18 Juni 2015

Estudiar en Castellón de la Plana

Landen bezocht: